A shy, raped policewoman becomes obsessed with capturing the criminal and starts using herself as a bait in Yasuhare Hasebe’s pink thriller. The idea is somewhat interesting and clearly more ambitious than the cheap rape and s&m movies by some other directors. Here the main character is a victim, but willingly exposes herself to further danger. Unfortunately the execution is left a bit halfway, and never comes close to reaching the psychological depth of the greatest Nikkatsu films (such as Tanaka’s Beauty's Exotic Dance: Torture). The visual side is okay, with some great images and framings here and there, but not as violently graphic as you might expect. For some reason Hasebe – who undeniably is a talented filmmaker – has also decided to include more sex than the Nikkatsu guidelines require. The soundtrack by Ludwig van Beethoven however is quite effective, and the ending goes against genre conventions to some extent. A little disappointing but interesting film, one of the better ones of its kind. --HungFist
Retrieved from grindhousedatabase.com
poster
screenies:
4 hooligans japoneses (2 chicos y 2 chicas) montándoselo en un coche
La oficial tiene que multarlos pero está demasiado avergonzada (de momento)
Escena en la comisaría (todos saben que la han puesto a mirar a Kyoto)
Aquí ya ha perdido la vergüenza... gran momento floral
Bonito plano compositivo... Hasebe es un artista
Hay que volver a la mejor escena de la peli
Personalmente no hago nunca una ficha antes de ver la peli, pero como me la ha encargado tito pazgua, la hago con mucho agrado... eso sí lo pongo a él delante en la co-autoría de la ficha, así si es mala pues se la carga él
Lo que sí que he notado es que en esta peli la música no es el acostumbrado 70s funk/jazz groove usado por Hasebe en la mayoría de sus pelis... es música clásica. Muy probablemente se debiera a la influencia de "La Naranja Mecánica" que se estrenó por aquel entonces y fue un hit mundial.